چهل تکه دوزی برای فرزندانم

نتایج کنکور

1396/4/31 12:22
نویسنده : مامان
22 بازدید
اشتراک گذاری

دیگه چیزی تا اومدن نتایج کنکور نمونده. دیگه کم کم شمارش معکوس شروع می شه. خیلی زحمت کشید این سال و امیدوارم رتبه ای بیاره که بتونه حق انتخاب های زیادی داشته باشه. درسته رشته ای که دوست داره شاید رتبه ی زیاد عالی نخواد اما دلم می خواد رتبه اش خوب شه که اعتماد به نفس داشته باشه و مطمئن باشه که اونی که دوست داره زده نه اونی که مجبور شده! الان که گویا غیر از رشته های مرتبط با مسائل مالی و همچنین رشته های مرتبط با آی تی بقیه همه بیکارند. دیگه وقتی می ریم خرید حواسم هست که مغازه دارها و یا شاگرد مغازه ها چه قدر مودب و با وقار و دقیق هستند. مثل قبل نیست که سرشون تو لپ تاپ بود و جوابی نمی دادند. خدا می دونه اکثرشون تحصیلات عالی از دانشگاه های خوب دارند. ما ادب نداریم. از بس اون قبلی ها رو دیدیم زیاد اینا رو تحویل نمی گیریم. اما عزیزان توجه کنید که خیلی از این ها که تو مغازه ها فروشنده هستند تحصیلات عالی و درست و درمون دارند. همچنین راننده های آژانس و تاکسی. از زور بیکاری به این مشاغل خدماتی رو آورده اند. یادمه ده سال قبل یکی از دوستان از یک شرکت نظافتی کارگر خواسته بود. می گفت وقتی پسره آمده یک کلاسور داشته و چون کارش خیلی خوب بوده بهش گفتم شماره ی خودت رو بده که برای کار باهات تماس بگیرم. می گفت پسره شماره رو خیلی محتاطانه و با تردید داده و وقتی داشته می رفته گفته که خواهش می کنم اگه زنگ زدید نگید برای چه کاری بگید تدریس. خانواده ام فکر می کنند من تدریس خصوصی می کنم ولی دست زیاد شده  و تدریس گیرم نمیاد کار نظافت هم انجام می دم. این خانم می گفت حالا دیگه برام سخت شده اگه بگم بیاد روم نمیشه بهش کار بگم! من دیگه اون خانم رو ندیدم که بفهمم گفت طرف بیاد یا نه. ولی یادمه که می گفت مدرک تحصیلیش رو پرسیده و داشت به همه می سپرد شاید براش کاری جور کنند. اما عزیزم اون ده سال قبل بود. الان کو کار؟ سالی این همه فارغ التحصیل از رشته های مهندسی و پزشکی فقط از دانشگاه های سراسری فارغ التحصیل می شن. اینا کار دارن؟ من که فکر نکنم. بازم نمی دونم. خدا بزرگه  درست می شه انشالله 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)